Seslendirme ve Dublaj Sanatı

Seslendirme ve Dublaj Sanatı Hakkında Önemli Detaylar

Televizyon reklam çekimine göz atacak olursak hangi yapım ajansının hazırlayacağı, cast ajansının profesyonelliği, seslendirme ajansının yeterliliği, dublaj metinlerinin hazırlanması, profesyonel seslendirme olup olamayacağının netleşmesi, seslendirme stüdyosu konusundaki seçim, reklam metni ve reklam senaryosu ciddi önem arz etmektedir. Özellikle seslendirme sektöründe seslendirme fiyatları gerek kaşe, gerek kelime veya metin seslendirmesine özel fiyatlar hazırlanmaktadır. Seslendirme ve dublaj ajansları sesin kalite ve profesyonel oluşuna göre, ses bankalarından reklam veren ajansa seslendirme örneklerini dinleterek yapımı gerçekleşecek projeye uygun sesleri seçme imkanı sunmaktadırlar. Peki ses bankası nedir diye soracak olursanız, ses bankası genellikle reklam veren ile seslendirmeni buluşturan ve reklam verenin proje ve yapımına en uygun seslendirmeni seçeceği platform olarak geniş bir yelpazede hizmet vermektedir. Seslendirme ajansı seçiminde ise ses bankasının önemi marka olmuş kamuoyunda bilinen ve aranılan seslerin ajans bünyesinde olmasına ve seslendirme ajansının teslim ettiği işlerin geneline bakmak gerekir.

Sibel seslendirme bir marka olup bu ajansın içinde barındırdığı dublaj ve seslendirme sanatçıları çeşitli projelere göre hızlı ve profesyonel seslendirme çalışmaları gerçekleştirmektedir.Genellikle santral seslendirme ve reklam seslendirme olarak hizmet verilse de günümüz seslendirme sektöründe ihtiyaç duyulan tüm seslendirme dallarında belgesel seslendirme, sosyal medya seslendirme, metin seslendirme, animasyon seslendirme, reklam seslendirme tekniklerine uygun olarak reklam verene teslim edilmektedir. Belgesel seslendirme, belgesel dubaj metni çok önemlidir. Belgesel dublaj metni dublajın yapılacağı işin  dublaj süresi hesaplamasından içeriğin net bir şekilde anlatılmasına imkan sağlaması dublaj sanatçısına uygun proje olup olmadığı bazen deneme yanılma bazen de direk seçimlerde önem göstermektedir. Her seslendirmen dublaj sanatçısı olamaz, peki dublaj sanatçısı nasıl olunur derseniz onunda ayrı bir eğitimi olduğunu ve seslendirme sanatçısının yaşayarak anlatımlarını yaptığını hatırlatalım.

Belgesel dublaj metinlerinden olduğu gibi animasyon dublaj metinleri de aynı incelik ile hazırlanmaktadır. Her iki dublaj işi yani belgesel ve animasyon dublajlarında sadece seslendirmen olmak yeterli sayılmamaktadır. Tanıtım ve reklam seslendirme çekimlerinde ister dublaj ve seslendirme konusunda iyi eğitimli ve profesyonel seslendirme sanatçıları ile çalışmak projenizin akılda kalıcı ve iyi bir anlatımla karşı tarafa iletilmesini sağlayacaktır. Genellikle ses demosu hazırlaması yapan seslendirmenler yaptıkları ve yapabilecekleri örnek yapılmış veya sıra dışı gelecekte yapılabilir metinleri okuyarak ses demosu hazırlayıp reklam verene sunmaktadırlar. Günümüzde daha çok etkili olan ve internet mecrasında daha çok rastladığımız viral reklamlar marka ve firmaya ister istemez değer katabiliyor. Viral reklam nedir sorusunada kısaca değinecek olursak viral reklam viral kelimesinin tam karşılığı olmadığı için her an karşımıza çıkabilecek üstü kapalı bir reklam çalışması olarak profesyonel veya amatörler tarafından marka veya firmaya atıf yapılan reklam çalışmasıdır. Genellikle film veya dizi şeklinde geniş bir senaryoya sahip akıcı ve izleyiciyi sıkmadan dram, sosyal mesaj ve eğlenceli viral reklamlar yapılmaktadır. Viral reklamlara örnek verecek olursak P&G şirketinin anneler günü viral reklam çalışması, Coca Cola sevgililer günü viral reklam ve diğer viral reklam örneklerini internetten araştırabilirsiniz.

Ses demosu nasıl hazırlanır?

Basit bir ses demosu daha önce seslendirilen veya hiç seslendirilmeyen metinlerden kısa kısa özet niteliğinde, ses renginin ve karakterinin daha net anlaşılmasını sağlayan ses bankası veya özel olarak sunulan örnekten ibarettir.

Ses demosu hazırlarken dikkat edilecek en önemli durum ses karakterinizin iyi bir şekilde anlaşılması için farklı tonlama ve duygularda ses örneklerinin bulunması gerekmektedir. Aynı ses tonu ile bir çok reklam,metin veya diğer materyalleri okusanız dahi ses demosu çok fazla alıcı bulamayacaktır. Ses demosu hazırlanmasında uzun uzuna seslendirme yapmanızada hiç gerek yoktur.

Ses demosu nasıl hazırlanır sorusuna biraz inceleme ve örnekle devam edelim. Ses demosu hazırlarken öncelikle sıralamayı dikkatli bir şekilde hazırlamanız sıralamanın en başına daha önce okumuş olduğunuz ve yoğun kitle tarafından beğenilen bir ses örneği koyduğunuzda ses demonuzu dinleyeni ilk anda etkileyebilirsiniz. Bu konuda bir diğer önemli durum ise ses demosu hazırlarken seslendirme ajansı veya reklam verene dinletilecek ses demosunun anlaşılır olması, ses renginizi öne çıkarması gerekmektedir. Bu nedenle ses demoları genellikle seslendirme ajansları veya diğer reklam veren kurumlar tarafından müziksiz, efektsiz, sade ve yalın olarak istenilmektedir. Detaylı sesleri sitemizden dinleyebilirsiniz. http://www.seslendirmestudyosu.com

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s